"μη με διαβάζετε όταν έχετε δίκιο" Νίκος Καρούζος (1926-1990)

Κυριακή, 15 Ιουλίου 2012

H κάθοδος των Τσιμεντόβλαχων ή Τσιμεντόβλακων

Με τον όρο Τσιμεντόβλακες ή Τσιμεντόβλαχοι εννοούμε το προσφιλές προς τις τσέπες μας γένος των Αθηναίων Ιθαγενών που είθισται τους καλοκαιρινούς μήνες, τα σαββατοκύριακα γενικώς και τις αργίες να κατακλύζει τους χώρους της πόλης μας και τα μυαλά μας. Και οι δύο όροι είναι σύνθετες λέξεις. Σταθερό θέμα και στις δύο είναι η λέξη τσιμέντο που προφανέστατα προσδιορίζει το βασικό υλικό του τόπου καταγωγής των συγκεκριμένων ανθρώπων και ίσως το βασικό στοιχείο που ρέει στο αίμα τους. Η λέξη βλάκας στο πρώτο όρο θα φανερωθεί απο τη συνέχεια του κειμένου ενώ η λέξη βλάχος αφορά τη πλειοψηφία των κατοίκων της Αθήνας πλην ελαχίστων κατοίκων αυτόχθονων (υπολογίζονται περίπου στους 300.000).
Τί σημαίνει επομένως πραγματικά για το ντόπιο ιθαγενή η κάθοδος ανα τακτά χρονικά διαστήματα της φυλής των τσιμεντοτέτοιων κατοίκων της αττικής γής;
Σημαίνει καταρχήν την αύξηση των εσόδων ξενοδοχείων, καφετεριών, εστιατορίων, μουσείων, greekart καταστημάτων και άλλων. Κοινώς το λατρευτό μας γένος των Αθηναίων μας τα ακουμπάει χοντρά για να περάσει λίγες ώρες ή μέρες στο ειδυλλιακό και ερωτικό Αναπλάκι μας. Συμβάλλει τα μέγιστα στην οικονομική άνθηση της περιοχής και στη διατήρηση και αύξηση θέσεων εργασίας κυρίως του τουριστικού κλάδου.
Σημαίνει επίσης πως ο Ναυπλιώτης καλά θα κάνει να μη χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του για να κατέβει στη παλιά πόλη, αν θέλει βεβαίως να έχει ένα ήσυχο βράδυ χωρίς γελοίους διαπληκτισμούς, ενοχλητικά κορναρίσματα και μάχες αυτοκίνητο με αυτοκίνητο για μια θέση πιο κοντά στα καφέ της περιοχής. Σε τέτοιες μέρες συνίσταται χρήση ποδηλάτων, μοτοσακό ή ακόμη και ποδιών. 
Σημαίνει ακόμη πως θα χρειαστεί να κατέβει κανα δύωρο νωρίτερα απο το κανονικό, αν επιθυμεί βεβαίως να απολαύσει το καφέ ή το ποτό του σε κάποιο στέκι γιατί η πόλη  θα τελεί υπό κατάληψη. Αν όμως δεν επιθυμεί καφέ ή πότο αλλά του αρκεί ο σύνηθες περίπατος στη παραλία ή τα σοκάκια της πόλης καλό θα ήταν να εξοπλίζεται με κάποιο μακρύ αντικείμενο ( ενδείκνυται μπαστούνι του μπειζμπολ) για να απωθεί ευγενικά τα διακριτικά σκουντίσματα των χαμογελαστών και πάντοτε κοινωνικών τσιμεντόβλαχων. Αν δεν μπορεί να κάνει τίποτα απο τα δύο, ας μείνει σπίτι του ή ας μεταφερθεί σε κάποιο κοντινό θέρετρο της περιοχής με λιγότερο κόσμο ή και ακόμη ας μεταβεί στην Αθήνα για διασκέδαση και για εκδίκηση!!!


Τέλος και για να μην σας κουράζω κυριακάτικα, η κάθοδος των Τσιμεντόβλαχων και άλλων τουριστικων ομάδων (απλά οι Τσιμεντόβλαχοι είναι η πολυπληθέστερη δυστυχώς κατηγορία), σημαίνει το τέλος της καθημερινής ζωής της πόλης. Σημαίνει μια πόλη που ζεί και αναπνέει για την έξοδο του σαββάτου και για τα λεφτά του σαββατοκύριακου ή των διακοπών. Σημαίνει τη μαζοποίηση των καταστημάτων, το περιορισμό των στεκιών και των ιδιαιτεροτήτων, τη δημιουργία μιας πόλης που πουλά πολιτισμό και κουλτούρα χωρίς να παράγει τίποτα απο τα δύο, τη δημιουργία γενικώς μιας πόλης καρτ-ποστάλ που μόλις μένει μόνη της, χωρίς παρέα και θαυμαστές, βυθίζεται στην καρτ-ποσταλ ζωή της.
Eίναι αυτό που εύστοχα έλεγε ο λογοτέχνης Τερζάκης ( κάτοικος Ναυπλίας) πως δηλαδή το Ναύπλιο μοιάζει χρόνο με το χρόνο να χάνει ολοένα και περισσότερο  τη καθημερινή δραματουργία του.

Υ.Γ. το Παλαμπούρτζι υπόσχεται να ασχοληθεί σε επερχόμενη ανάρτηση και με το γένος των βλάχων ή βλακών ( χωρίς το -τσιμεντό- μπροστά) που κατοικούν εκτός αλλά και εντός των τειχών της Napoli di Romania.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου