"μη με διαβάζετε όταν έχετε δίκιο" Νίκος Καρούζος (1926-1990)

Σάββατο, 6 Οκτωβρίου 2012

Nτυμένος Ναυπλιώτης (μέρος 1ο)


Λοιπόν, σήμερα Σάββατο, το πρώτο ας πούμε ήσυχο Σάββατο της χειμερινής (παπάρια) περιόδου και αποφάσισα και γώ να ξεκουνήσω απο το στενό κουτάκι μου, να ντυθώ Ναυπλιώτης και να βγώ όλη μέρα έξω. Θα φορέσω τα καλά μου ρούχα, τα προσεγμένα, το χαρούμενο και ευγενικό χαμόγελό μου, τα μάτια μου τα τσακίρικα και «διακριτικά» και θα κυκλοφορήσω στη πόλη.
 
μαρία ναυπλιώτου
 
Θα σηκωθώ απο νωρίς. Θα φτιάξω ένα καφέ και θα αράξω για κανα μισαωράκι στο πισί χωρίς να νιφτώ. Θα αναρτήσω το Σαββατιάτικό μου κείμενο, θα τσεκάρω για χθεσινά σχόλια, κανα τοπικό νέο της στιγμής, καμιά μαλακία που είπαν οι υψηλά ιστάμενοι για να έχω υλικό και μετά θα πλυθώ και θα φορέσω τη sportive ενδυμασία μου. Έτοιμος για λαική.

Θα πάρω οπωσδήποτε και γώ το αυτοκινητάκι μου μαζί . Πώς αλλιώς; Ο Ναυπλιώτης ο μάγκας, ο πρωτευουσιάνος ο αυθέντικ, πηγαίνει πάντοτε και παντού συνοδεία κάρου. Και όχι μόνο αυτό. Θα περάσω απ’ όλους τους κεντρικούς δρόμους, Ενδεκάτη, Άργους κτλ, θα αγνοήσω παντελώς παράδρομους όπως η Αιγίου, θα βριστώ και θα αλληλοσιχτιριστώ με κόσμο και κοσμάκη, ειδικά με αυτούς τους εκνευριστικούς τους ποδηλατάνθρωπους, θα εκτονωθώ και στο τέλος θα προσπαθήσω να παρκάρω, πού αλλού, στο στενάκι της μητρόπολης που γίνεται της πουτάνας. Αν δεν βρώ, θα διπλοπαρκάρω και στα αρχίδια μου. Ε δεν γίνεται ρε φίλε. Ναυπλιώτης είμαι. Αν δεν παρκάρω δίπλα εγώ, ποιος θα παρκάρει; Ο μαλάκας ο Αθηναίος; Ή ο τσοπανόβλαχος;

Στη λαική πάντως ποτέ δεν τρώω πολύ ώρα. Παίρνω κυρίως τα απαραίτητα, σκουντάω κανα δυό χριστιανούς για να τους πάρω τη σειρά, παζαρεύω κανα ακριβό προιόντο γιατί είμαι τσίπης  και φεύγω. Το μόνο ενδιαφέρον εδώ που τα λέμε που έχει η λαική για τον Ναυπλιώτη είναι να χαζεύει παλιούς συμμαθητές και συμμαθήτριες ή ρε παιδί μου άτομα του σχολείου του, του φροντιστηρίου του και του ευρύ κοινωνικού του κύκλου και να γελάει υποχθόνια και μοχθηρά με τη κατάντια τους στην εξέλιξη του χρόνου. Η μαγκιά είναι πως ο Ναυπλιώτης δεν νιώθει ποτέ ενοχές και τύψεις για αυτό που κάνει γιατί γνωρίζει πως ταυτόχρονα παθαίνει και αυτός το ίδιο. Γίνεται αντικείμενο δηλαδή ψιθύρων και «καλοπροαίρετων» σχολίων.

Τέλος με τη λαική, ξεπαρκάρουμε, κοιτάμε όμως πρώτα αν έχουμε φάει καμιά κλήση για να πάμε στη τροχαία ή στον δικό μας να παρακαλέσουμε και οδεύουμε ολοταχώς για σούπερ μάρκετ. Eκεί βρίσκεται και όλο το ενδιαφέρον μέχρι τη μεσημεριανή μας σιέστα. Στο σούπερ μάρκετ ο Ναυπλιώτης σπαταλά ατελείωτο χρόνο. Θες γιατί αυτή η καινούρια τεχνολογία με τους διαδρόμους και τα ράφια δεν έχει περάσει για τα καλά στο DNA του; Γιατί κατά βάθος γουστάρει ακόμη μπακάλικο και είναι βλάχος; Γιατί κάνει κόντρα με τους γύρω ποιος θα ξοδεύσει περισσότερα για να φανεί; Γιατί το μαλακισμένο δεν ησυχάζει με τίποτα και ο/η σύντροφος χαζεύει κάπου πιο κεί όλα τα άχρηστα πράγματα; Θές γιατί πλακώνεται στην ουρά του ταμείου για τους χίλιους δύο λόγους; Θές γιατί κουτσομπολεύει όλο το κόσμο χαζεύοντας και βολτάροντας άσκοπα στους διαδρόμους; Αυτό το τελευταίο πάντως είναι πολύ εύκολο. Δεν γνωρίζω τί γίνεται στα σούπερ μάρκετ των άλλων πόλεων αλλά στη δική μας πόλη αν θέλεις να μάθεις πράγματα για τους  ανθρώπους,  τις οικογενειακές τους σχέσεις  ή τις σχέσεις τους γενικώς, πράγμα που επιθυμεί πάνω από το 99% των κατοίκων, δεν έχεις από το να τους  παρακολουθήσεις να ψωνίζουν. Παίρνουν όλοι τους, αυτή την ευθεία κοινωνική πόζα της σοβαρότητας και της ωριμότητας και μέσα από τις μικρές, ελάχιστες κινήσεις τους αποκαλύπτονται καταπιέσεις, σύνδρομα, άγχη και διαθέσεις που κρύβει για τα καλά στις αποθήκες της η μικρή μας πόλη.

Τέλος όμως και το σούπερ μάρκετ και η πραγματική διασκέδαση. Επιστροφή στο σπίτι με τα ψώνια της ημέρας, ένα καλό φαί απο την άπειρη τοπική κουζίνα, λίγος ύπνος, ένα χάζεμα μερικών κλικ στο πισί και κατόπιν προετοιμασία για τη μεγάλη βραδυά. Ναύπλιο by saturday night!!!

Το θέμα όπως καταλαβαίνεται είναι γιγάντιο, χρειάζεται ολόκληρο τουριστικό οδηγό για να περιγραφεί  και λόγω του υπερβολικού overdose διασκέδασης που θα υποστώ  βγαίνοντας στο Las Vegas της Πελοποννήσου θα καταπιαστώ μαζί του κάποια άλλη στιγμή με καθαρό μυαλό. Άλλωστε και η πρωινή-μεσημεριανή μου βόλτα για ψώνια, πιστεύω πως ήτανε χορταστική.
 
 to be continued soon.

2 σχόλια:

  1. Πωπω... Είμαι πολύ Ναυπλιώτισα τελικά! Το τέλειο Σάββατό μου οπωσδήποτε έχει λαϊκή και σούπερ-μάρκετ!!
    Ευτυχώς θα πάνε και συμμαθητές να γελάσει λίγο το πικραμένο μου χειλάκι! χαχαχαχαχαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή