"μη με διαβάζετε όταν έχετε δίκιο" Νίκος Καρούζος (1926-1990)

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

«Μάνα, μη με περιμένεις το μεσημέρι για φαγητό, έχουμε πόλεμο»


Ήταν μια συνηθισμένη μέρα του καλοκαιριού του 2011. Μόλις είχα γυρίσει από το σπίτι της μαμάς, χορτάτος από τα εύγευστα καλοκαιρινά της κεφτεδάκια και έμπαινα στην είσοδο της πολυκατοικίας μου μαζί με τη γυναίκα μου και τα δυό μας τριχωτά παιδιά κουβαλώντας ωσάν τον κλασικό αυτόχθονα κωλοπλένη σύζυγο μια εξάδα νερά, τάπερ γεμάτα φαγητούλι από τις πεθερές, δύο φρέντο και την εφημερίδα μου.

Την ίδια μέρα στη Αθήνα ψηφίζοταν το μεσοπρόθεσμο. Το λεγόμενο και μνημόνιο 2. Στο Ναύπλιο όμως, αυτό το ρομαντικό και ερωτικό προάστιο των Αθηνών, πέρα από τους ελάχιστους γραφικούς κουμουνιστοσυμμορίτες και μπαχαλάκηδες κουκουλοφόρους που καταλαμβάνουν τα πρωινά τις πλατείες και τους δρόμους της πόλης , δεν κουνιόταν φύλλο. Άκρα του τάφου σιωπή. Αγαπημένο και γλυκό ναυπλιώτικο μεσημεράκι. Άλλωστε δεν συνέτρεχε και σοβαρός λόγος διαμαρτυρίας από τους αυτόχθονες ιθαγενείς. Τα λεφτά στη πόλη ρέουν από τα μπατζάκια ολωνόνε. Είμαστε όλοι μεγαλοαστοί, μεγαλοπιασμένοι, αριστοκράτες και κρατικοί. Το σύστημα δικό μας είναι. Επίσης όσοι κατά λάθος τυχαίνει να έχουν οικονομικές δυσκολίες για ποιό λόγο να βγούν στους δρόμους να το δείξουν; Για να γενούν ρεζίλι; Να τους δεί η κενωνία ούλη και να τους λυπηθεί;  Οπότε προς τί το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός; Ας κάτσουμε όλοι ήσυχα ήσυχα στα σπιτάκια μας και έχει ο Θεός.

Μέσα σε αυτή τη γαλήνια και φιλήσυχη ατμόσφαιρα της πόλης πάτησα το κουμπί του ασανσέρ που κατέβαινε από τον τρίτο όροφο. Μέχρι να κατέβει ο ανελκυστήρ, μαλακιζόμουν με τα ζωντανά μου, μιλούσα με το γυναικάκι μου και παρατηρούσα από συνήθεια των γύρω χώρο της εισόδου της πολυκατοικίας. Και τότε ξαφνικά, μέσα στην απόλυτη γαλήνη της πολυκατοικίας με απέξω το μεσημαριανό αγωνιστικό τίποτα της πόλης, είδα γραμμένο, στη θέση που συνήθως αναρτώνται τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας, ένα σύνθημα που συντάραξε όλη μου την ηρεμία.

 

«Μάνα, μη με περιμένεις το μεσημέρι για φαγητό, έχουμε πόλεμο»

 

Το σύνθημα το είχε γράψει ένας νεαρός αυτόχθων κωλοπλένης που ακόμη αναζητώ ανάμεσα στους ενοίκους και ιδιοκτήτες γειτόνους μου. Επειδή δεν τον έχω βρεί, ούτε του έχω μιλήσει μέχρι τα σήμερα, του αφιερώνω ολόψυχα το σημερινό μου απεργιακό φύλλο.
 
 

Ο νεαρός κωλοπλένης, προφανώς εφηβόπουλο πάνω στα μεγάλα του γκάζια, έβαλλε τα γυαλιά σε εκατοντάδες δήθεν μπουρζουάδες της περιοχής, σε ακούνητους καναπεδάτους σαν την αφεντιά μου  και δυστυχώς στους λιγοστούς γραφικούς αγωνιστές της πλατείας δημαρχείου και φιλελλήνων    (λαικιστί και πλατεία Δονητή). Γιατί ο αγώνας ο σκληρός σύντροφοι ιθαγενείς γίνεται πάντοτε έξω από τα βασιλικά ανάκτορα και ποτέ στα ξεπεσμένα προάστια της βασιλεύουσας.

Αλλά ο νεαρός κωλοπλένης το κατάφερε ακόμη κι αυτό. Φαντάζομαι πως δεν υπήρχε ένοικος της πολυκατοικίας ή επισκέπτης εκείνη την ημέρα που είδε το συνθηματάκι ξανικά μπροστά του  και δεν κατάλαβε ξεκάθαρα πως η μυρωδιά που του ενοχλούσε εκνευριστικά τη μύτη εδώ και κάμποσο καιρό, όσο και να μην ήθελε  από φόβο ή καλοπέραση να παραδεχτεί, ήτανε το φρέσκο μπαρούτι του πολέμου που είχε ήδη ξεκινήσει. Και μόλις είχαμε στείλει ένα παιδί μας στο μέτωπο.
Προς τιμή λοιπόν του μπαρουτοκαπνισμένου και επίκαιρου αυτόχθονα νεαρού, σήμερα δεν έχω ανάρτηση. Mη με περιμένετε.  Σήμερα έχουμε πόλεμο.






Υ.Γ. : Είχα βάλλει κατά λάθος στην ανάρτηση σχολίων την επιλογή της αναγνώρισης λέξης που έσπασε τα νεύρα σε πολλούς αυτόχθονες που θέλαν να πούν κι αυτοί τη μαλακία τους. Από σήμερα το πρόβλημα λύθηκε. Τα σχόλια είναι ελεύθερα.

4 σχόλια:

  1. Κάπου εδώ θα ήθελα να παραθέσω μια φωτογραφία απο ένα σύνθημα, που ίσως ακόμα κοσμεί την παλαιά πόλη του Ναυπλίου. Σύνθημα που προφανώς κάποιος βάρβαρος τσιμεντόβλακας μετέφερε απο κάποιο αθηναϊκό τοίχο. Ο γνήσιος κωλοπλένης όμως ήτο εκεί για να διορθώσει με το μαρκαδόρο του, προσθέτοντας "Νεοελληνα είσαι ανορθόγραφος".
    https://twitter.com/i/#!/Asthman/media/slideshow?url=pic.twitter.com%2FPPhojFUp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε πέτυχα στο twitter φίλε...10 λεπτά πριν μου στείλεις το σχόλιο...

      Διαγραφή
  2. Σήμερα αποχαιρέτα την Ελλάδα που ήξερες...

    ΥΓ/ Το επόμενο Πάσχα μην τρέξετε ξανά να τους φιλήσετε τα χέρια στην εκκλησία

    ΑπάντησηΔιαγραφή