"μη με διαβάζετε όταν έχετε δίκιο" Νίκος Καρούζος (1926-1990)

Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

Βίλα Ξενία

Το χάος γεννάει την τάξη. Η τάξη είναι αρετή των μετριοτήτων.

Φρειδερίκος Νίτσε.


Σε ένα από τα γνωστά κείμενα του με τίτλο «Που με βιά μετράει τη γή», ο συγγραφέας και διαννοούμενος Νίκος Δήμου είχε πει πως πρέπει να προσέχουμε καλά τους αναρχικούς γιατί είναι το θερμόμετρο της κοινωνίας. Όταν αγανακτούν σημαίνει πως «η νόμιμη» βία έχει ξεπεράσει τα όρια επιφυλακής. Για του λόγου το αληθές το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Το συνιστώ κιόλας.

Τί να πεί όμως για θερμόμετρο, αγανάκτηση και όρια επιφυλακής  το δόλιο και δύστυχο Ναπλάκι μας που έχει την ατυχία να μη φιλοξενεί στους υπερπροοδευτικούς κύκλους του ούτε μισό αναρχικό. Φανερό τουλάχιστον ή κοινωνικά ενεργό. Τώρα αν θεωρούν κάποιοι ως αναρχικούς κάτι πιτσιρικάδες τρεντοπάνκηδες που το μόνο που κάνουν είναι να σπάνε καμιά λάμπα στο γύρο της Αρβανιτιάς, να τσαμπουκαλεύονται σε καταστήματα και να βάφουν ηλιθιωδώς την ακροναυπλία, το φάρο και διάφορα νεοκλασικά κτίρια με το χαρακτηριστικό αλφάδι τους και τα αντιγραμμένα συνθήματα των Αθηνών, ευτυχώς για μένα και τη  νοημοσύνη μου, δεν εννοώ αυτούς. Εννοώ όλους αυτούς που οργανώνονται σε συλλογικότητες, δημιουργούν ελεύθερους κοινωνικούς χώρους, καλλιτεχνικά δρώμενα και δίκτυα αλληλεγγύης  και αγωνίζονται για ένα κόσμο με περισσότερη παιδεία, ελευθερία και δημοκρατία.

Ε λοιπόν τέτοιους δυστυχώς δεν έχουμε. Και επειδή δεν έχουμε, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κυρίου Δήμου, δεν έχουμε ένα θερμόμετρο, ένα κοντέρ που να μας δείχνει τα όρια της δικής μας ναυπλιώτικης καταπίεσης και βίας, πολιτικής, κοινωνικής και ψυχολογικής. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που νιώθουμε που και που, ζώντας και βολτάροντας σε αυτήν την κατά τα άλλα πανέμορφη πόλη, το κεφάλι μας να γεμίζει βρύα και λειχήνες και στα πόδια μας να φυτρώνουν μούχλες και αυτοφυή μανιτάρια. Ενίοτε και φύκια. Αυτός είναι ο λόγος που ουσιαστικά στη πόλη δεν συμβαίνει ποτέ τίποτα το ξεχωριστό και το ιδιαίτερο. Που είμαστε όλοι ντυμένοι με την ίδια αστική βαρεμάρα, που συνηθίζουμε τις ίδιες και τις ίδιες τυπικές χαιρετούρες αναμετάξυ μας, που είμαστε πάντοτε καλά όταν μιλάμε με γνωστούς ή τουλάχιστον το παλεύουμε και έχει ο Θεός. Που χαιρετάμε με το μισό χαμόγελο της αμηχανίας και του αναγκασμού και που μας ενδιαφέρει περισσότερο τί κάνει ο γείτονας παρά τα χάλια μας.

Το Παλαμπούρτζι λοιπόν, με αίσθημα ναυπλιώτικης ευθύνης, κωλοπλένικης περιέργειας και αυτόχθονης βαρεμάρας προτείνει πως πρέπει να σταματήσει άμεσα αυτή μας η άγνοια. Πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε αυτό το πολύτιμο κατά Νίκο Δήμου θερμόμετρο για να διαπιστώσουμε επιτέλους τη κρισιμότητα της αστικής μας νωχελικότητας και μιζέριας. Και επειδή δεν μπορούμε τώρα στα γεράματα να γίνουμε αναρχικοί πρέπει να εισάγουμε μερικούς. Οι συνθήκες άλλωστε είναι με το μέρος μας.
 
Ο πρωθυπουργός μας και καμάρι μας, κύριος Αντώνης, σώγαμπρος κωλοπλένης, είχε την ευγενή καλοσύνη να ξαποστείλει μερικούς από δαύτους τώρα τελευταία, να τους εκδιώξει από την κατάληψη της Βίλας Αμαλίας στη τρισκατάρατη πρωτεύουσα και να τους αφήσει άστεγους και πένητες στη μέση του πουθενά να παλεύουν ματαίως για την επανάκτηση των κεκτημένων τους. Αυτούς μπορούμε με δική μας πρωτοβουλία, δημοτική, πολιτική, περιφερειακή ή κοινωνική,  να τους φωνάξουμε στα μέρη μας.

Ωραία θα πείτε. Άντε και τους φωνάξαμε. Πού θα τους βάλλουμε; Μα φυσικά στο πανέμορφο, εγκαταλελειμμένο, βρώμικο και σιχαμερό Ξενία, αυτό το  εξελισσόμενο ερείπιο, το επιβλητικά σαπισμένο  σκιάχτρο της ιστορικής και γραφικής Ακροναυπλίας μας.
 

Το Ξενία, παλιό φιλέτο του δημοσίου, έχει περάσει από χίλια μύρια κύματα φιλολαικών κυβερνήσεων, ιδιωτικοποιήσεων,  συμβάσεων, πωλήσεων, αντιδράσεων, κοινοβουλευτικών ερωτήσεων και ενδιαφερομένων πολιτικών που νοιάζονται για το τόπο με την γνωστή νεοελληνική κατάληξη της ερήμωσης, της απαξίωσης και της σήψης. Είναι δηλαδή ιδανικός τόπος για τη στέγαση των εν λόγω αναρχικών.

Οι αναρχικοί, άπαξ και εγκατασταθούν, θα το βάψουν, θα το περιποιηθούν, θα διαμορφώσουν τους χώρους του ανάλογα με τις ανάγκες τους και θα το ξαναζωντανέψουν. Θα κάνουν συναυλίες, καλλιτεχνικές νύχτες και μέρες, εκθέσεις φωτογραφίας, ζωγραφικής και χειροτεχνίας, θεατρικά δρώμενα, κοινωνικά φροντιστήρια, προβολές ταινιών, εκδόσεις εντύπων, σιτίσεις απόρων, στέγαση και περίθαλψη απόρων, λαικές συνελεύσεις και φυσικά ενθουσιώδεις και ενδιαφέρουσες για το μίζερο μάτι μας πορείες. Θα τονώσουν ιδιαίτερα την τοπική οικονομία, θα κάνουν φοβερά πάρτυ το καλοκαίρι στη παραλία της Αρβανιτιάς και αν τυχόν θελήσουν σαν αναρχικοί που είναι κανα τσιγαράκι ύποπτο θα τονώσουν και την «φημισμένη» αγροτική οικονομία της περιοχής και μάλιστα χωρίς απόδειξη. Και μαζί με όλα αυτά θα αποτελέσουν και ένα σημαντικό μετρητή όπως προείπαμε της κοινωνικής και πολιτικής μας παθογένειας.
 

Και μόλις το ελληνικό δημόσιο αποφασίσει μετά από καμιά 20αριά χρόνια τί επιτέλους σκοπεύει να  κάνει με αυτό το αναξιοποίητο προς το παρόν κτίσμα, μπορεί κάλλιστα να φωνάξει τα ματ, τους οπκε, τους δίας, τις τηλεοράσεις, τα ράδια και βεβαίως εμάς, τους αυτόχθονες ιθαγενείς, που μετρημένοι και ζυγισμένοι πλέον ως κοινωνία, θα κάτσουμε στην ακρούλα μας και παρέα με ποπ-κορν, μπύρες και πατατάκια θα χαζέψουμε το γλυκό συμβάν της καταστολής και της σύλληψης των παρανόμων καταληψιών και αληταμπουραίων.

Ας το τολμήσουμε επομένως σύντροφοι. Ας τους καλέσουμε στη πόλη μας. Στη τελική, κότσο θα τους πιάσουμε.

 

26 σχόλια:

  1. Και μετά πάνε τα ΜΑΤ, τους πετάνε έξω, τους δέρνουν, τους διαπομπεύουνε, τους συλλαμβάνουνε και μας μένει και το ΞΕΝΙΑ φρεσκοβαμμένο για την τουριστική σεζόν!! (πάνω-κάτω, τότε που φολιάζουνε τα ζωντανά)
    Είσαι πολύ μπροστά λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ρε σου λέω...νεοφιλελευθερισμός....όχι μαλακίες τώρα.

      Διαγραφή
  2. Καλέ! Αναρχικοί δεν είναι αυτοί που κάνουν επεισόδια και τα σπάνε κάθε φορά; Έτσι λέει το Mega μου. A πα πα πα! Μακριά από τις γειτονιές μας, έχουμε πατριώτες εμείς που μας φυλάνε, θα κάνουμε και εγκαίνια οσονούπω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μετά από αυτό το άρθρο κατάλαβα επιτέλους ποιον μου θυμίζεις τόσο καιρό!!!!
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%AE%CE%BB_%CE%9C%CF%80%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B9%CE%BD

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ο μιχαλάκης; καλό παιδί...αλλά ποιός τον ακούει πλέον. ούτε αυτοί που τον υποστηρίζουν. αν τον διαβάζεις θα ξέρεις...

      Διαγραφή
  4. palabourtzaki αν εμένα μου έλεγε μπράβο ο μέγας τσάτσος της εξουσίας και κριτής των πάντων ο Mr Kserolas prefadoros θα καταλάβαινα ότι γράφω καραγκιοζιλίκια.;Άρα ξεκίνα να ανησυχείς για τον εαυτό σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ανησυχώ για τον εαυτό μου εδώ και πολύ καιρό...δεν χρειάζομαι βοήθεια απο λόγια άλλων.

      εσύ τί πιστεύεις; οτι γράφω καραγκιοζιλίκια;

      Διαγραφή
  5. Η είδηση είναι ότι στο Ναυπλιο ψάχνουν και κάποιον αιρετό για παιγνίδια εκατομμυρίων στα σκουπίδια , για πώληση φορτίων μετάλλου κ.α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στείλε κανα λινκάκι...έτσι στον αέρα δεν μπορούμε να λέμε πράγματα...

      ααα...φίλε ΣΔΟΕ...τα παίρνω μαύρα! πότε θα μού ρθεις;

      Διαγραφή
  6. palevoume gia na doume to trianon tzami , kai tetoies omorfes skines na doume sthn platia , na klisi to stratopedo re, kai to gemisoume polipolitismikous , na klisi kai h sxoli - emeis paleuoume kai esu mas vrizeis gmt !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. nai einai malakia ta greekklish - alla einai kai vlakia na mhn skeftese oti mporei na paizei kapio provlima kai na mhn yparxoun ellinika - episis kaneis kai thn papia oti den katalaves - malon gia na min sxoliaseis ta 2 link

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τί σχέση έχουν τα δύο λινκ με το μπλογκ μου φίλε;κουβέντα γενική θα ανοίξουμε;
    δεν ξέρω τί είσαι. αναρχικός, ακροδεξιός ή ότι άλλο. μάζεψε τα κουβαδάκια σου και πήγαινε σε άλλη παραλία.
    εδώ μιλάμε για ναύπλιο. άντε βαριά βαριά άργος. τα πολιτικά σου αλλού.

    Υ.Γ ΚΑΙ ΤΑ GREEKGLISH EXOYNE ORTHOGRAFIA!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. mou aresei polu pou panta koitas thn ousia se auta pou diavazeis LOLOLOLOLOL ouuuu

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όλα καλά! Ένα σχόλιο μόνο. Οι πραγματικοί αναρχικοί, ανεξαρτήτως ηλικίας, οραματίζονται μια κοινωνία χωρίς εξουσία κανενός πάνω σε κάποιον άλλο. Η δημοκρατία σε όλες τις μορφές της, ακόμα και όταν λειτουργεί σωστά, είναι η θεσμοθετημένη επιβολή εξουσίας μιας κάποιας πλειοψηφίας πάνω σε δεκάδες μειοψηφίες. Δεν είναι το ίδιο.

    υ.γ. Υπάρχει κάποια εξέλιξη με τη μετατροπή της νησίδας Μπούρτζι σε πύργο φαντασμάτων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πώς σου ήρθε τώρα και μου απάντησες σε αυτό...έχεις μαντέψει τί θα γράψω επόμενο; διάβασε την τρίτη.

      για να φτάσουμε στην αναρχία, να ξεπεράσουμε αυτό το στάδιο δημοκρατίας που λες, θέλουμε πολλά ψωμιά παιδείας, ευγένειας και εμπιστοσύνης να διανύσουμε.
      μέχρι τότε, θα είμαι απλά δημοκράτης και θα σέβομαι την αναρχική ιδέα.

      Διαγραφή
    2. Ναι, αυτό είναι το θέμα. Αν δεν το επιθυμήσεις και αν δεν προσπαθήσεις για αυτό, δε θα γίνει μόνο του.

      Θα διαβάσω το blog σου την Τρίτη.

      Διαγραφή