"μη με διαβάζετε όταν έχετε δίκιο" Νίκος Καρούζος (1926-1990)

Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2013

Οδηγίες προς αυτόχθονες χρυσαυγίτες

Αγαπημένοι μου αυτόχθονες χρυσαυγίτες. Μην τρομάζετε καταρχήν με τον τίτλο και με το γεγονός πως θα σας πιάσω στη πένα μου σε ένα ολόκληρο κείμενο. Δεν πρόκειται ούτε να σας βρίσω, ούτε να σας κατηγορήσω για κάτι. Άλλωστε τις τελευταίες μέρες εσείς και το κόμμα σας έχετε δεχτεί τόση πίεση που μια δική μου παρόμοια προσθήκη θα φάνταζε απλά μια τιποτένια και μικροσκοπική αυτόχθονη σκατούλα μέσα σε μια πανελλήνια, για να μην πω παγκόσμια, πεδιάδα.  
Φιλικές συμβουλές θα ήθελα μόνο να σας δώσω.  

Κάποια πουλάκια της πόλης λοιπόν, που πετάνε από κλαδάκι σε κλαδάκι και κελαηδάνε διάφορα, με πληροφόρησαν πως τις τελευταίες μέρες, λόγω της πολιτικής πίεσης που δέχεσθε, αναρτάτε στα προφίλ σας μέσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τραγουδάτε ενθέρμως και πορωτικώς αναμετάξυ σας, το πατριωτικό ποίημα του Ρήγα Φεραίου "Θούριος". Συγκεκριμένα την μελoποιημένη εκτέλεσή του ποιήματος σε μουσική Χρήστου Λεοντή και με τη φωνή του Νίκου Ξυλούρη. 

"Ως πότε παλικάρια θα ζούμε στα στενά / μονάχοι σαν λιοντάρια στες ράχες τα βουνά...κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή / παρά σαράντα χρόνους σκλαβιά και φυλακή και τα λοιπά και τα λοιπά και τα λοιπά ..."

Καταρχήν σύντροφοι. Ο Ξυλούρης ήτο κομμουνιστής. Το γνωρίζετε; Είναι λίγο ανόητο να προσπαθείτε να συμβολίσετε τον δίκαιο για εσάς αγώνα του εθνικιστικού σας "κινήματός" με την φωνή ενός κομμουνιστή. Δεν βρίσκετε; Δεν παρατηρείτε πως περιέχει μια κάποια αντίφαση η προσπάθεια; 
Επίσης. Πείτε πως η ιδεολογία του τραγουδιστή του άσματος, ουδόλως σας ενδιαφέρει. Ας ήταν και ταλιμπανέζος αναρχοφασίστας. Καμία διαφορά δεν θα είχε. Αυτό που κάνει την διαφορά για εσάς είναι μάλλον οι στίχοι. Τα λόγια. Η επαναστατική και πατριωτική διάθεση των λέξεων. 
Ας πάμε επομένως στο ποίημα. Δημιουργός, όπως είπαμε, ο Ρήγας Φεραίος. Ο γνωστός σε όλους μας εθνομάρτυρας και πνευματικός πρόδρομος της επανάστασης του 1821. Εκτός όμως από πρόσωπο, μέσα στην ελληνική ιστορία ο Ρήγας Φεραίος ήταν και πολιτική οργάνωση της νεολαίας του ΚΚΕ εσωτερικού. Το γνωρίζατε αυτό; Δεν σας κάνει εντύπωση μέσα στην δική σας κοσμοαντίληψη που μια οργάνωση κομμουνιστών πήρε το όνομα της από έναν πατριώτη ήρωα; Και όχι απλά έναν ήρωα αλλά ίσως το μεγαλύτερο σύμβολο της ελληνικής επανάστασης; Προφανώς δεν το γνωρίζατε.
 Αλλά ακόμη και να το γνωρίζατε θα μπορούσατε εύκολα να μου πείτε πως σας είναι παντελώς αδιάφορο τί κάνουν οι σταλινοτσολιάδες και οι απανταχού ανθέλληνες με τις ονομασίες των κομματικών τους οργανώσεων. Θα μπορούσατε επίσης να μου πείτε με το καχύποπτο μυαλό σας πως οι κομμουνιστές τότε, επίτηδες έδωσαν πατριωτικό όνομα στην οργάνωσή τους για ξεκάρφωμα. Να μην καταλάβει ο ελληνικός λαός πόσο προδότες είναι.
Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι όπως τα σκέφτεσθε. Οι κομμουνιστές τότε, συγκεκριμένα το 1967 για να μαθαίνετε, δεν έδωσαν τυχαία αυτό το όνομα στην οργάνωσή τους. Ούτε βεβαίως για ξεκάρφωμα. Το έδωσαν αγαπημένοι μου αυτόχθονες χρυσαυγίτες γιατί δυστυχώς για εσάς, τα πιστεύω τους ταίριαζαν λιγουλάκι με τα πιστεύω του Ρήγα Φεραίου του εθνομάρτυρος. 
Απόδειξη για αυτό είναι τα ίδια τα λόγια του ποιήματος "Θούριος" που τραγουδάτε και ποστάρετε συνεχώς για να δηλώσετε εν τη αγνοία σας την πίστη σας στη πατρίδα, τον αγώνα και την επανάσταση. Την ίδια πίστη είχε και ο Ρήγας αλλά ευτυχώς η πατρίδα, ο αγώνας και η επανάστασή του δεν ήταν ίδια με την δική σας. 
Αν κάνατε τον κόπο και διαβάζατε όλες τις στροφές του ποιήματος, και όχι αυτές μόνο που έχουν μελoποιηθεί  ( οι 3 πρώτες) θα βρίσκατε μέσα τους εξής ενδιαφέροντες στίχους:

Σ’ ανατολή και δύση, και νότον και βοριά,
για την πατρίδα όλοι, να `χωμεν μια καρδιά.
Στην πίστην του καθ’ ένας, ελεύθερος να ζει,
στην δόξαν του πολέμου, να τρέξωμεν μαζί.

Βουλγάροι κι Αρβανίτες, Αρμένιοι και Ρωμιοί,
Αράπηδες και άσπροι, με μια κοινήν ορμή,
Για την ελευθερίαν, να ζώσωμεν σπαθί,
πως είμαστ’ αντρειωμένοι, παντού να ξακουσθεί
..................................
Έτσι κι ημείς, αδέλφια, ν’ αρπάξουμε για μια
τα άρματα, και να βγούμεν απ’ την πικρή σκλαβιά.

Να σφάξουμε τους λύκους, που στον ζυγόν βαστούν,
και Χριστιανούς και Τούρκους, σκληρά τους τυραννούν.
Στεργιάς και του πελάγου, να λάμψει ο σταυρός,
και στην δικαιοσύνην, να σκύψει ο εχθρός.

Ο κόσμος να γλιτώσει, απ’ αύτην την πληγή,
κι ελεύθεροι να ζώμεν, αδέλφια εις την γη.


Τί είναι αυτά που λέει ο ποιητής; Αράπηδες και άσπροι μαζί; Βούλγαροι, Αρβανίτες κι Έλληνες; Χριστιανοί και Τούρκοι να ξεσηκωθούν και να επαναστατήσουν; Σε κοινό αγώνα ενάντια στην σκλαβιά του Σουλτάνου; Πάει καλά ο Ρήγας; Έχει κάψει τελείως; Λίγο πριν την Επανάσταση προτείνει να πολεμήσουμε στο πλευρό των Τούρκων ενάντια στον Οθωμανικό ζυγό; Και ύστερα όλοι μαζί, άσπροι, μαύροι, κίτρινοι, χριστιανοί και μουσουλμάνοι να ζούμε ελεύθεροι και να γίνουμε αδέλφια χωρίς τυραννία; Και είναι αυτός σοβαρός πατριώτης κι Έλληνας; 

Συμπερασματικά. Καλύτερα να τραγουδάγατε ή  να γράφατε  για να δηλώσετε την πίστη σας στον δικό σας αγώνα το "έλληνες και ξένοι, εργάτες ενωμένοι" ή το "η αλληλεγγύη το όπλο των λαών, πόλεμος στο πόλεμο των αφεντικών" παρά τον Θούριο που κάνατε σημαία σας. Και τραγουδισμένο κιόλας από τον Ξυλούρη. Πιστέψτε με, θα ήταν προτιμότερο και θα σας έκανε λιγότερο ρεζίλι.
Τώρα αν έχετε καταλάβει το λάθος σας ύστερα  από τη  λεπτή και γεμάτη καλοκάγαθες προθέσεις παρέμβασή μου και με ρωτήσετε με ποιά λογική ένας τέτοιος άνθρωπος σαν τον Ρήγα Φεραίο αναγνωρίστηκε ως πατριώτης και εθνομάρτυρας, η απάντηση  είναι προφανής. 
Φταίει, όπως πάντα, η ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς! Tί άλλο θα μπορούσε να ήταν σύντροφοι; Nα υπήρχε λέτε στ' αλήθεια αριστερός πατριώτης; Θεός φυλάξοι!
Μόνο εσείς!


14 σχόλια:

  1. Γιατί κι η αναρχία, ομοιάζει την σκλαβιά,
    να ζούμε σαν θηρία, είν’ πιο σκληρή φωτιά.
    ........................................................
    Και τότε με τα χέρια, ψηλά στον ουρανόν
    ας πούμ’ απ’ την καρδιά μας, ετούτα στον Θεόν.

    Στις δύο πρώτες στροφές αποδοκιμάζει την αναρχία (κυρίως αριστεροί) και στις δύο τελευταίες στροφές δείχνει πίστη στον Θεό (περίεργο για κομμουνιστή)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πρώτον...ποιός μίλησε για κομμουνιστή;

    επίσης ποιός μίλησε για αναρχία;

    απλά για αριστερό πατριώτη μιλάει το κείμενο.
    η δική σου θέση ποιά είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο συγγραφέας του άρθρου προσπαθεί εντέχνως να εξομοιώσει μία τεράστια μορφή του Έθνους (γιατί ο Ρήγας πίστευε στο Έθνος) με ένα κομμάτι της Αριστεράς το οποίο αποτέλεσε ότι πιο ηθικά εκμαυλισμένο ανθελληνικό (ανανεωτική αριστερά, πλην Πουλαντζά και ελαχίστων άλλων εξαιρέσεων)..προφανώς και ήταν πολύ διαφορετικό το χωροχρονικό πλαίσιο που διατυπώθηκαν αυτές οι θέσεις και επίσης ο Ρήγας ήταν ένας πύρινος πατριώτης, ο οποίος δεν είχε καμμιά σχέση με ΜΚΟ, εμβάσματα από ανατολικές χώρες, κυβερνητικά "κωλομπαριλίκια¨κτλ..είναι ντροπή το όνομά του να πιάνετε από ναζίδες αλλά είναι και ντροπή το όνομα και οι θέσεις του να καπηλεύονται από πολιτικούς "λακέδες" και θλιβερούς κοινωνικούς παρίες, όπως ήταν τα περισσότερα μέλή της δήθεν "ανανεωτικής" αριστεράς..ο Ρήγας είναι ένας εθνομάρτυρας, ο οποίος πίστευε στο Έθνος και στη Φυλή..επαναλαμβάνω..στο Έθνος και στη Φυλή..ήταν ναζί?? Ας σταματήσει πια αυτή η προπαγάνδα (δεν αναφέρομαι στο κείμενο, γενικά ομιλώ) να ταυτίζουμε τον Εθνικισμό με μία λούμπεν εγκληματική σέχτα ναζίδων (χα) η οποία προσπορίζεται κομματικό όφελος μέσω χρήσης εθνικιστικών τσιτάτων, βυσσοδομώντας ένα εμφυλιοπολεμικό σκηνικό πάντα στις υπηρεσίες του διεθνούς κεφαλαίου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εφόσον δεν αναφέρεσαι στο κείμενο θα κάνουμε γενική κουβέντα.

      Φυσικά και δεν ήταν ναζί ο Ρήγας και φυσικά πίστευε στο Έθνος και τη Φυλή. Προσωπικά εγώ δυσκολεύομαι να κατανοήσω τον όρο Φυλή, μου κάνει κάτι σαν πρωτόγονο ζουλού σλόγκαν, αλλά με τον όρο Έθνος συμφωνώ και παρασυμφωνώ.
      Εγώ του δίνω την σημασία της κοινής μοίρας μέσα σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο όπως και τη σημασία της κοινής ιστορίας και των κοινών διδαγμάτων του παρελθόντος με στόχο την χάραξη ενός κοινού μέλλοντος.
      Και με τον όρο πατρίδα συμφωνώ. Πατρίδα μου είναι η γλώσσα μου και τα παιδικά μου χρόνια. Θα μπορούσα να προσθέσω και άλλα αλλά θα το κούραζα.
      Σημασία έχει πάντοτε πως χρησιμοποιείς αυτούς τους όρους. Ο Ρήγας τους χρησιμοποιούσε απελευθερωτικά. Με στόχο την επανάσταση απέναντι στο κοινό εχθρό και την τελική αδελφοποίηση φυλών, εθνών και πατρίδων. Όχι δηλαδή με στόχο την δημιουργία τειχών.
      Με τους χαρακτηρισμούς σου για την ανανεωτική αριστερά διαφωνώ κάθετα. Γενίκευση που δεν οδηγεί πουθενά.
      Και μια ερώτηση εγκυκλοπαιδικού ενδιαφέροντος.
      Ποιός είναι αυτός ο εθνικισμός ο υγιής μέσα στην ελληνική ιστορία; Θα ήθελα ιστορικά παραδείγματα.

      Διαγραφή
    2. Χαίρομαι που παρά τις ιδεολογικές διαφορές υπάρχει ένας διαδραστικός διάλογος..Η Φυλή αποτελεί τον αρχέτυπο κώδικα, το αρχικό κομμάτι του DNA που πέρασε από γενιά σε γενιά...Φυσικά η Φυλή δέχεται προσμίξεις ειδικά μέσα στους αιώνες και τις μετακινήσεις αλλά τα βασικά στοιχεία διατηρούνται..καθαρά βιολογία..Ο όρος Φυλή μνημονεύεται από όλους του Πατέρες του Έθνους (Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης κτλ). Επ'ουδενί δεν συμβολίζει ανωτερότητα καθ'οιοδήποτε τρόπο.όλοι απόγονοι του Homo Sapiens είμαστε..οπότε έχεις δίκιο ότι σου βγάζει λίγο ουγκα μπουγκα που έγραψες, αλλά είναι η ρίζα..Κατ'αρχήν δεν υφίσταται υγιής και βλαβερός Εθνικισμός. Ο Εθνικισμός αποτελεί κοσμοθεωρία και συμβολίζει τη γνώση των ριζών σου, της παιδείας σου, του τρόπου σκέψης κτλ..κυρίως της δυνατότητας αυτοδιάθεσης και αυτοκαθορισμού.όχι εις βάρος των άλλων εθνών αλλά εις εισφοράν προς τους άλλους..Για αυτό λέμε ότι ο διεθνισμός θα επέλθει δια μέσου των εθνών και όχι διά των αφανισμών των (κάτι που μανιωδώς επιθυμεί η Καθεστωτική Αριστερά βγάζοντας τα ανθελληνικά κόμπλεξ της, καταγγέλοντας ως ναζιστικό οτιδήποτε εθνικό, παραληρούσα συνάμα στο δόγμα της παγκοσμιοποίησης που όλως τυχαίως εξυπηρετεί το εγχώριο και υπερεθνικό κεφάλαιο και εν τέλει εκμαυλίζοντας την Ελληνική Ιστορία με Ρεπούσηδες και Κουράκηδες με αριστερόμορφη φιλοσοφία αλλά δεξιές τσέπες)..όσον αφορά την ερώτηση σου είναι παγίδα αλλά δεν δυσκολεύομαι καθόλου..Προσωπικά για εμένα μερικές προσωπικότητες εθνικιστικές οι οποίες στο πέρας του χρόνου αποτελούν φωτεινούς σηματοδότες για τυχόν αλλαξοδρόμησεις είναι: Καβάφης, Καρυωτάκης, Παλαμάς, K., Σικελιανός, A., Σ/χης Ψαρρός, Καζαντζάκης, Συκουτρής I., Γιαννόπουλος Π., Ρενιέρης, Μ., Κ. Οικονόμο, Κοραής Α. και άλλοι..Θα μπορούσα να σου προσθέσω και τον Μεταξά για να σε προβοκάρω..Εθνικιστής είναι ο υπερήφανος για την Πατρίδα του, το συλλογικό του βίωμα, την Ιστορία του, τα ήθη και έθιμα του, αντιτάσσεται σε αυτούς που πάνε να το μορφοποιήσουν σε μάζα χρησιμοποιώντας παραχαραγμένες μαρξιστικές προεγγίσεις, προσπαθεί δια βίου να μάθει τη γλώσσα του, αντιτάσσεται σε κάθε νεόκοπο καπιταλιστή που ενδύεται έναν εθνικό μανδύα και εν τέλει σκέφτεται τον διπλανό του, όπως θα σκεφτεί και τον εαυτό του..αλλά όσο οι Ψαριανοί και λοιποί εκμαυλιστές θα λερώνουν οτιδήποτε ελληνικό, τόσο περισσότερους δυστυχώς ναζίδες θα υποστούμε..ίσως να βολεύει πολλούς η "εθνικιστική" δήθεν μεριά να την εκπροσωπείται από ένα μάτσο αγράμματες, εγκληματικές και παρανοικές-προδοτικές προσωπικοτήτες για να συντελείται άμεσα η απαξίωση του Ελληνοκεντρισμού και να ξεχάσουμε...Κλείνοντας, σκέψου αν κάποιος αναπαρήγαγε τα λόγια του Γέρου του Μοριά (οι Έλληνες και στου θεούς μιλάνε όρθιοι) πως θα τον χαρακτήριζαν οι ορντινάντσες τύπου Ψαριανού...Με Σεβασμό, ένας Ναυπλιώτης του εξωτερικού.

      Διαγραφή
    3. δεν προβοκάρομαι εύκολα. τιμή και δόξα στη δημοκρατία και την ελευθερία της γνώμης. πάνω απ' όλα η δημοκρατία και μετά τα υπόλοιπα.δεν ξέρω τί εντύπωση δίνω στα γραπτά μου αλλά δεν είμαι κλειστόμυαλος ή προσπαθώ να μην είμαι. αν το δείχνω μάλλον θα το αλλάξω σύντομα και θα το καταλάβει κόσμος.
      με κάθε καλή πρόθεση σου λέω πως αυτό που αποκαλείς εθνικιστικό, δεν μοιάζει για τέτοιο.
      απλά για την κουβέντα θα σου πω ολοκληρωμένα τί σημαίνει για μένα πατρίδα.

      1. η γλώσσα μου.
      2. η γεωγραφία του χώρου
      3. η κοινή αντίληψη για το θείο, που είναι εις των αιώνες των αιώνων αυτού του τόπου η ιδέα πως ο θεός είναι κομμάτι του κόσμου. είτε αρχαιοελληνικά είτε χριστιανικά.
      4. η αξία του μέτρου, η φυσική αρμονία
      5.η δημοκρατία, ο διάλογος και ο Λόγος
      6 η μουσική.

      ( όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, όπου συναντιούνται στον πλανήτη, τα λέω πατρίδα).

      Σε σχέση με τον Ρήγα θεωρώ πως φυσικά και δεν είναι κομμουνιστής, απλά είναι ένας πρόδρομος αριστερών, προοδευτικών και ταυτοχρόνως πατριωτικών ιδεών και θέσεων. Γι αυτό τον φάγανε κιόλας. Γιατί ενοχλούσε.

      Και για την αριστερά. Φυσικά ο χώρος πάσχει. Αλλά έχει χύσει πολύ αίμα για να γενικεύεται η απαξίωση.

      Διαγραφή
  4. Είναι προφανές ότι γίνεται μια ιδεολογική παραχάραξη του "Θούριου" μέσω της αποσιώπησης των στίχων τους οποίους αναφέρεις, Mario. Αλλά αυτό το κάνει χρόνια τώρα και το δημοκρατικό σχολείο. Διδάσκει κανείς δάσκαλος όλον τον Θούριο; Επειδή συμβαίνει να είμαι και εκπαιδευτικός, ξέρω καλά πως όχι. Προσωπικά, τον έχω διδάξει ολόκληρο στην ΣΤ' Δημοτικού σε σχολείο της Αθήνας. Αλλά, "ε, και;", θα μου πεις, "τι να σου κάνει ένας δάσκαλος..." Μήπως δεν έχει ακόμα πιο ενδιαφέροντες στίχους, και με αντικρύσματα στο σήμερα, ο Εθνικός μας Ύμνος; Ποιος τους διδάσκει; Πολύ περισσότερο ποιο υπουργείο να δώσει εντολή να διδάσκονται; Από κει και πέρα, το να αντιμετωπίζεις και να διαχειρίζεσαι κείμενα σαν του Ρήγα μέσα από δεδομένα και πρίσματα μεταγενέστερων ιστορικών ανακατάξεων, αν δεν βρίσκεις αναλογίες, μάλλον τα αντιμετωπίζεις μηχανιστικά, για να μην πω στρεψόδικα. Αυτό το λέω, για το σχόλιο του Ανώνυμου.
    Α, και κάτι άλλο: Από κείμενα του Ρήγα ιστορικές έρευνες έχουν καταλήξει ότι όραμα του Ρήγα ήταν ένα Βαλκανικό Ομοσπονδιακό Κράτος με τους λαούς που αναφέρονται στους επίμαχους στίχους του. Όσο για τον "Θεόν", νομίζω ότι δεν έχει υπ' όψη του αναγκαστικά τον χριστιανικό θεό, αλλά σαφώς το θείο υπό οιοδήποτε θρησκευτικό πλαίσιο. Θεό πιστεύουν και οι Χριστιανοί, Θεό και οι Μουσουλμάνοι, Θεό και οι Εβραίοι κλπ. Ένα κράτος, κυρίως και πραγματικά, ανεξίθρησκο και πολυπολιτισμικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έβαλλες τα πράγματα στη θέση τους. εγώ φυσικά δεν συνδέω ιδεολογικά εκείνη την εποχή με την αριστερά του 20ου αιώνα απλά τονίζω κάποιες ομοιότητες και θέλω να αναδείξω την αγάπη προς την πατρίδα και αριστερών ιδεών. Όχι μόνο προσώπων.

      Διαγραφή
    2. Το ξέρω, αυτά που έγραψα αναφέρονται στον "Ανώνυμο" συνομιλητή σου.

      Διαγραφή
  5. έλα ρε Βάγκμαν, ο ανώνυμος 12:09 είμαι, τώρα είδα τα σχόλια σας. Δε μπορούμε να λέμε και το όνομά μας, θα μας μπουζουριάσει ο Σαμαράς, έχει πάθει αμοκ,όλους μέσα τους χώνει τον τελευταίο καιρό.Θα βάλει και τον Τσίπρα στην Τίρυνθα σε λίγο.Τί λέγαμε; Α για τον Θούριο.Αφού γράφεις καθαρά οτι ο Ρήγας ήταν μέλος του ΚΚΕ,γιατί λες ποιός μιλησε για κομμουνιστή;Μην κάνεις και εσύ σαν τους Αντιδημάρχους του Ναυπλίου.Είπαμε κρατάμε σταθερή θέση, δεν κρυβόμαστε. Όσο για την δικιά μου θέση είναι η εξής: Όντας μπαστουνόβλαχος και μόνιμος κάτοικος χωριού του Δήμου Ναυπλιέων, οφείλω ως ενεργός πολίτης να κάνω προτάσεις για την πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου μου και να διαφυλάττω στο μέτρο του δυνατού τα συμφέροντά του. Δεν μπορώ να κλείνω τα μάτια μου, όταν βλέπω ότι στην κεντρική μας πλατεία, δεν μπορούν να παίξουν παιδιά ή οι γυναίκες φοβούνται να περάσουν απέναντι στον φούρνο να πάρουν ψωμί, επειδή παντού περιφέρονται ασκοπα Αφγανοί, Πακιστανοί, Ιρακινοί ... Μόνο Σαντινίστας από την Νικαράγουα δεν έχουμε δει ακόμα. Βρωμίζουν τον χώρο πετάγοντας παντού κουτάκια με μπύρες και δεν τολμάει κανείς να τους κάνει παρατήρηση όπως θα έκαναν σε εμένα αν πετουσα ένα σκουπίδι στο δρόμο. Και αυτό επειδή δεν ξέρουμε πού μένουν, πόσοι διάολο μένουν μαζί στις τρώγλες που τους έχουν παραχωρήσει ανήθικοι συμπολίτες μας -υπό την ανοχή του Δήμου, της Εφορίας, της Πολεοδομίας και των Υγειονομικών Υπηρεσιών-, από που είναι, αν έχουν όπλα επάνω τους κτλ. Ως πότε παλικάρια θα ζούμε στα στενά;

    Υ.Γ.1 Δεν ψηφίζω ΧΑ, ψηφίζω ΝΔ, (είμαι δύο φορές μαλάκας δηλαδή)
    Υ.Γ.2 Δεν θα ψηφίσω την τωρινή Δημοτική Αρχή (γιατί θα γίνω τρεις φορές μαλάκας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν αναφέρω σε κανένα σημείο του κειμένου πως ο Ρήγας ήταν κομμουνιστής. για κοίτα το καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Eπειδή βλέπω ότι γράφει και άλλος ανώνυμος και ίσως να υπάρχει μπέρδεμα..είμαι Ναυπλιώτης του εξωτερικού, το σημειώνω στο 2 μήνυμά μου και απάντησα στο ερώτημα σας σχετικά με τις υγιείες εθνικιστικές προσωπικότητες.Προς αποφυγή παρεξηγήσεων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σταϊκοπούλου και Κοτσονοπούλου γωνία10 Οκτωβρίου 2013 - 3:05 μ.μ.

    Μια μέρα μπήκε στην τάξη η νηπιαγωγός μας, η κυρά-Ιωάννα (τρελό νήπιο), και μετά τα χρώματα μας έμαθε πως άλλο είναι ο εθνικισμός και άλλο ο πατριωτισμός, κυρ-Μπάμπη Παπαδημητρίου μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ναι ρε ανωνυμε εχεις δικιο. Εμεις οι Ελληνες δεν πεταμε κουτακια μπυρας στο δρομο. Απο τους πακιστανους τα μαθαμε αυτα τα κόλπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή